پاسپورت دوم و شهروندی

ٖٖپاسپورت دوم و شهروندی یا تابعیت دومپاسپورت دوم و شهروندی یا تابعیت دوم ؛ با روش خرید مستقیم  بدون زبان و بدون حضور در برخی کشورهای حوزه دریای کارایب ممکن است. چنانچه شما اقامت دائم را از روشهای تمکن مالی یا خرید ملک و یا ثبت شرکت در اروپا اخذ کرده باشید میتوانید پس از ۵ سال ؛ در خواست پاسپورت نمایید.

محدودیت پاسپورت دوم و شهروندی دوم برای ایرانی‌ها:

بسیار مهم است که شما در مورد پاسپورت دوم و شهروندی دوم اطلاعات درستی کسب کنید. نکته مهم اینست که شما باید بدانید برخی کشورها پاسپورت مضاعف و شهروندی دوم را به رسمیت می شناسند ؛  در حالیکه از نظر برخی دیگر غیر مجاز است.

در ایران به دلیل تحریمهای بین المللی در سالهای اخیر ؛ انجام سرمایه گذاری ها و سفر های ضروری تجار و بازرگانان به خارج از کشور با محدودیتهای عدیده مواجه بوده است. و این موضوع به رونق تولید و اقتصاد کشور صدمه میزند. از طرفی هر ایرانی صرفا به تعداد معدودی کشور بدون ویزا و یا با ویزای فرودگاهی میتواند سفر کند و بعضا موانع اخذ ویزا برای ایرانیان بسیار زیاد است. لذا بسیاری برای رفع این محدودیتها  ؛ بدنبال کسب تابعیت و پاسپورت دوم هستند.

از طرفی ایران تابعیت مضاعف را به رسمیت نمیشناسد. در این چارچوب ایران اشخاص دو تابعیتی را فقط شهروند ایران میداند و برای آنها حقوق شهروند ایرانی قائل است. مضافا طبق قانون محدودیتهای برای این افراد جهت تصدی مشاغل کلیدی دولتی قائل است.مزایای داشتن پاسپورت دوم

مزایای داشتن پاسپورت دوم

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است شما را تشویق به اخذ تابعیت دوگانه و پاسپورت دوم کند ، از جمله:

آزادی سفر و رفت و آمد:

بسیاری از افراد در آرزوی به دست آوردن پاسپورتی قدرتمند هستند که به آنها امکان سفر و جابجایی بدون نیاز به ویزا در بین کشورهای مختلف را می دهد. به عنوان مثال، گذرنامه‌های کارائیب به دلیل رتبه‌بندی بالای بین‌المللی، بر اساس شاخص پاسپورت مهاجرتی Reach ، یکی از پرطرفدارترین پاسپورت‌های جهانی هستند .

گسترش فرصت های تجاری:

شهروندی دوم و پاسپورت دوم به صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران این امکان را می دهد تا با افتتاح شعبه های خارج از کشور و همکاری با سایر شرکا، تجارت خود را در سطح جهانی گسترش دهند. به عنوان مثال، داشتن پاسپورت اروپایی شما را واجد شرایط کار در هر نقطه از اتحادیه اروپا می کند.

مزایای مراقبت های بهداشتی:

داشتن شهروندی و پاسپورت دوم ممکن است به شما امکان دسترسی به مراقبت های بهداشتی در کشور دیگری را بدهد، که اگر ترجیح می دهید گزینه های پزشکی بهتر را بررسی کنید، می تواند مفید باشد.شرایط پاسپورت دوم

مزایای آموزشی:

شهروندی دوم و پاسپورت دوم می توانند مزایای آموزشی را به همراه داشته باشند، به خصوص اگر کشور آموزش رایگان به شهروندان خود ارائه دهد یا هزینه تحصیل بالا نباشد.

امکانات وراثت:

شهروندی و پاسپورت دوم را می توان به فرزندان به ارث برد و افق های جدیدی را باز کرد و فرصت های گسترده ای را برای نسل های آینده فراهم کرد.

چگونه پاسپورت دوم بگیریم؟

پاسپورت دوم را می توان از طریق سرمایه گذاری در یکی از گزینه های زیر دریافت کرد:

سرمایه گذاری املاک و مستغلات:

چندین کشور گزینه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را برای دریافت شهروندی و پاسپورت دوم ارائه می دهند. به عنوان مثال، حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای دریافت پاسپورت کارائیب از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات 200000 دلار آمریکا است.

سرمایه گذاری تجاری:

برخی از کشورها با ایجاد یک شرکت در کشور، امکان سرمایه گذاری تجاری را فراهم می کنند. از طریق این گزینه می توانید تابعیت و پاسپورت دوم را دریافت کنید.

کمک مالی:

چندین کشور برای دریافت شهروندی و پاسپورت دوم گزینه کمک مالی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای دریافت پاسپورت کارائیب از طریق کمک مالی 100000 دلار آمریکا است.تابعیت و پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری

گزینه های دیگر:

چنانچه شما از روشهای متداول دیگر ؛اقامت دائم  اروپا را بگیرید ؛ در آن صورت پس از ۵ سال در صورت داشتن شرایط ؛ می توانید برای شهروندی دوم و پاسپورت دوم در خواست دهید. موارد مربوط به اخذ اقامت دائم یونان ؛ فرانسه ؛ اتریش؛ اسپانیا؛ پرتغال ؛ ایتالیا ؛ لاتویا ؛ استونی را از راههای  تمکن مالی ؛ خرید ملک و ثبت شرکت را در وبسایت ما مطالعه کنید.  

سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری ممکن است توسط کشورها برای امکان گرفتن تابعیت و گذرنامه دوم، مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اوراق قرضه دولتی، سپرده‌های بانکی و غیره معرفی شوند.

اگر علاقه مند به اخذ تابعیت و پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری هستید، می توانید . برای رزرو مشاوره مهاجرت تماس بگیرید .

دکمه بازگشت به بالا